The Key To Life verbindt technici en innovatieve bedrijven in Lifeport-regio‘Elke match draagt bij aan een betere, duurzamere en gezondere toekomst’

Geplaatst op 4 november 2024

Wereldnieuws in de Lifeport-regio. Met The Key to Life lanceert Kracht Recruitment een platform dat innovatieve bedrijven in Tech, Health en Energy (THE) perfect matcht met technici die impact willen maken. Een ‘proven technology’ die de deur naar een betere wereld wagenwijd opent. Bedrijven, werknemers én de regio varen er wel bij. Sinds vorige maand is The Key To Life online.

The Key to Life is een vervolg op het vacatureplatform ‘Werken op IPKW’, dat sinds 2021 in de lucht is én scoort. Deze site is een samenwerkingsverband tussen Kracht Recruitment en IPKW (Industriepark Kleefse waard). Het industriepark aan de Westervoortsedijk in Arnhem is het domein van Kracht Recruitment en herbergt tientallen bedrijven en instellingen, die stuk voor stuk werken aan de energietransitie. Het vacatureplatform helpt ze bij het vinden van personeel en het maken van de juiste match. En hoe. Ondanks de schaarste aan technisch personeel kan Kracht Recruitment na bijna drie jaar indrukwekkende en klinkende cijfers overleggen: 10.000 ontvangen sollicitanten, 3.450 voorgestelde sollicitanten, 1.000 sollicitatiegesprekken en 155 plaatsingen. Directeur Wieger Willems: “Elke match draagt bij aan een betere, duurzamere en gezondere toekomst.”

Met de vertaling van het succesvolle platform naar Lifeport, het innovatienetwerk op het gebied van Tech, Health en Energy in Arnhem-Nijmegen zet Kracht Recruitment deze doelstelling nog meer kracht en reikwijdte bij. Hij vervolgt: “Tech, Health en Energy zet nadrukkelijk in op groei van bedrijven in de energiesector, vernieuwende medische techniek en high tech. Het aantrekken van goed opgeleide en ervaren technici is cruciaal om deze doelstellingen te realiseren. In een tijd waarin technisch personeel zo verschrikkelijk schaars is, biedt The Key To Life hiervoor de sleutel.”

Zingeving

Consultant Sanne Pas verklaart het succes en de doeltreffendheid van het concept. “Wij bieden zoveel meer dan een simpele vacaturewebsite, waarop bedrijven gratis hun vacatures kunnen plaatsen. The Key To Life is uitsluitend bedoeld voor organisaties in de sectoren Tech, Health en Energy die een positieve impact maken op de wereld. Wij merken dat er een generatie technici aankomt, voor wie geld, ambitie en zingeving hand in hand gaan. Ook kandidaten die wij al bij bedrijven hebben geplaatst geven aan dat de nieuwe baan beter bij ze past. Dat gevoel geldt tevens voor ons. Met alle wereldproblemen die er zijn, zijn we ons veel bewuster geworden van de noodzaak dat het anders moet. The Key To Life is de sleutel om gemotiveerde werkzoekenden te koppelen aan bedrijven die écht impact maken op een betere wereld.”

Ervaren marketeers en recruiters

Naast de unieke positionering voegt Kracht Recruitment ervaren marketeers en recruiters aan The Key To Life toe. De site is gelinkt aan 35 andere websites. In combinatie met advertentiecampagnes en een sterk geïnnoveerd online marketingapparaat wordt zo de zichtbaarheid van de bedrijven en hun vacatures gigantisch vergroot, geheel kosteloos.

Sanne Pas: “Daarnaast zetten we Ai in om de kandidatenselectie te optimaliseren. Cv’s worden sneller gescreend. Dat helpt om efficiënter te werken en zo hebben we meer tijd voor de warme contacten. Wij ontvangen de sollicitanten, we gaan het gesprek aan en bedrijven krijgen van ons een selectie van de beste kandidaten.” Wieger Willems benadrukt: “Wat wij doen is uniek. Er bestaat geen vacaturewebsite met mensen erachter die ervoor zorgen dat kandidaten op de juiste plek terecht komen. We werken vanuit een hechte community en hebben een hoge betrokkenheid bij de bedrijven. We weten vaak de behoeftes van bedrijven, voordat de vacature is geschreven. Hierdoor wordt er veel tijd en energie bespaard.”

Talentpools

Juist een afwijzing kan het begin van iets heel moois zijn, is de ervaring van Sanne Pas. “Wij hebben een gigantische talentpool opgebouwd van mensen die allemaal een bijdrage willen leveren aan de energietransitie. Wij zien en kennen een sollicitant. Volgt er een afwijzing, dan blijven ze in beeld. Sollicitanten weten vaak niet zeker welk bedrijf wel goed bij hen past. Wij kennen de bedrijven goed, komen er over de vloer en kennen hun cultuur. Zo zien wij potentiële matches die een bedrijf zelf nooit zou kunnen maken. Maar liefst 70% van de matches die we op Industriepark Kleefse Waard hebben gemaakt zijn voortgekomen uit de talentpools die we hebben opgebouwd. Bedrijven hebben nieuwe medewerkers aan kunnen nemen, doordat wij zien waar kandidaten nóg beter passen. Hierdoor krijgen we veel betere matches en profiteren de bedrijven die deelnemen aan het platform van elkaars kandidaten. Kortom een win-win situatie, waarin bedrijven die impact willen maken ook elkaar versterken.”

30 tot 40% goedkoper

Iedereen die meedoet aan Key To Life krijgt direct toegang tot de grote pool van sollicitanten van de community. Een bedrijf betaalt niets totdat iemand via het platform wordt aangenomen. “We zijn 30 tot 40% goedkoper dan ieder gemiddeld bemiddelingsbureau”, aldus Wieger Willems. Een treffend voorbeeld is Deftpower. Een AI ondersteund SaaS platform dat alles biedt om EV-laden te integreren. Het personeelsbestand van Deftpower is de afgelopen twee jaar met 145% gegroeid. The Key To Life heeft geholpen met ruim 1.200 sollicitaties, 375 voorgestelde kandidaten en 150 sollicitatiegesprekken. Dat heeft geresulteerd in 15 nieuwe collega’s en een besparing van ruim een ton. «

Delen via

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkoparnhem-nijmegen.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: